Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Çalışmaları
Anne baba olarak bir evlat yetiştirmenin en zor tarafı sağlıklı, mutlu ve özgüvenli bir birey olma yolunda onun hayatı ile ilgili en doğru kararları almaya çalışmaktır. Ebeveynlik konusunda en donanımlı anne babalar bile bazı noktalarda çocuklarının gelişim süreçlerinde güvenebilecekleri uzman kişiler tarafından kendilerine rehberlik edilmesine ihtiyaç duyarlar. Çocuklarının gelişimiyle ilgili pek çok konuda alacakları uzman destek; çocuklarının sosyal, duygusal ve akademik olarak sağlıklı gelişiminde önemlidir.
Bahçeşehir Koleji olarak tüm öğrencilerimize ulaşabileceğimiz gelişimsel ve önleyici rehberlik çalışmalarımız sayesinde her öğrencimizin gelişim süreçlerine tam destek verirken yaşanabilecek olası sorunlarla ilgili önleyici rolümüzü de yerine getiriyoruz.
İlkelerimiz
Tüm öğrencilere ulaşmak esastır. Bu nedenle tüm öğrencilerimizin gelişimini olumlu yönde etkileyecek çalışmalar planlanır.
Çalışmalarımız gizlilik prensibine dayanır.
Saygı ve gönüllülük çok önemlidir. Her bireye saygı duyulur ve yürütülecek süreçlere gönüllü olarak katılımı hedeflenir.
Her birey değerlidir ve önemlidir. Danışan olduğu gibi kabul edilir, yargılanmaz, eleştirilmez.
Her bireyin gelişimi kendi içinde değerlendirilir; başkaları ile kıyaslanmaz.
Doğru Bilinen Yanlışlar
ÖN YARGI: Psikolojik danışmanlık sadece yoğun ve derin duygusal problemi olan kişiler içindir.
GERÇEK: Psikolojik danışmanlık herkese yöneliktir. Psikolojik danışmanlık; kendini daha iyi tanımak, arkadaşları ve ailesiyle olan ilişkilerini geliştirmek, yalnızlık, utangaçlık ve kaygı gibi duygularla sağlıklı olarak başa çıkmak, güçlü yönlerini ortaya koymak, duygularını etkili şekilde ifade etmek, stres ve sınav kaygısı ile baş etmek, hedeflenen başarıya ulaşmak, mesleki gelişim açısından doğru tercihler yapmak gibi pek çok konuda gerekli yardımları yapmaktır.
ÖN YARGI: Psikolojik danışmaya başvuran kişiler zayıf karakterli kişilerdir. GERÇEK: Psikolojik danışmaya başvuran kişiler zayıf değil; yaşamlarından ve kendilerinden sorumlu olduğunun farkında ve var olan problemleri, yaşadıkları zorlukları çözmek için ilk adımı atmış cesur kişilerdir.
ÖN YARGI: Değişim çok kolaydır.
GERÇEK: Değişim her zaman kolay değildir. Üzerinde zaman ve emek harcanması gerekir ancak gelişim için kaçınılmazdır.
ÖN YARGI: Rehber öğretmen öğütler verir.
GERÇEK: Rehber öğretmen, problemlerin nasıl çözüleceği konusunda öğüt veren kişi değildir. O, danışma süreci içinde koyulan hedeflere ulaşmak, çeşitli konularda sağlıklı karar vermek veya problemleri çözmek konularında kişilerin kendileri için en doğru olanı bulmasına yardımcı olandır.
ÖN YARGI: Rehberlik hizmetlerine başvuranların rehber öğretmenleriyle paylaştıkları, bireysel dosyalarına işlenmektedir ve herkese açıktır.
GERÇEK: Psikolojik danışmanın en önemli ilkelerinden birisi gizliliktir. Psikolojik danışmaya başvuranlar hakkında veya bu kişilerin danışmanlarına anlattıkları konularla ilgili olarak onların izni olmadan hiç kimseye veya kuruma bilgi verilmez. (Kişinin kendine ya da çevresindekilere zarar vereceği durumlar hariç.)
Size Özel PDR Çalışmalarımız
“Okulumu Tanıyorum ve Seviyorum!”
ORYANTASYON: Aramıza yeni katılan öğrencilerimize okulun fiziki olarak tanıtılması, tanışma ve kaynaştırma oyunlarının oynanması ve duygu paylaşımının yapılmasını içeren bir program uygulanır.
“Geleceğe Hazırım!”
21. YY BECERİLERİ PDR MÜFREDATI: Bahçeşehir Koleji PDR Bölümü tarafından 21. yy becerileri olan yaratıcılık, iletişim, işbirliği, problem çözme ve eleştirel düşünme başlıkları altında belirlenen kazanımlarla hazırlanan bir programdır. Öğrencilerle yürütülen faaliyetlerin yanı sıra aileyi de etkinliklere katarak tam bir etkileşim ve öğrenme sağlanır.
YAŞAM ve KARİYER YOLCULUĞUM PROGRAMI: Donald Super, «Kariyer ve Yaşam Boyu Gelişim Teorisi»nde çocukluk döneminin kariyer seçiminin şekillenmesine olan etkisini açıklar. Bu programdaki etkinliklerle ilkokul öğrencilerimizin kendini tanımalarına ve kariyer bilinci oluşturmalarına destek oluyor; kariyer gelişim dosyalarını oluşturmalarını sağlıyoruz.
“Her Konuda Yanımda!”
BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA: Aile içi iletişim, kardeş kıskançlığı, akran çatışmaları, okul fobisi vb. konularda psikolojik teknikler ve ölçme araçları ile problemin saptanması ve uygun çözümlerin bulunması; akademik başarı takibi ve gerekli yönlendirmenin yapılması bireysel psikolojik danışma hizmetlerimizdendir.
“Okurum, Öğrenirim!”
BÜLTENLER( Bahçeşehir’in): Anne babaların çocuklarını yetiştirirken ihtiyaç duyacakları konularda onlara rehber nitelikteki bültenlerimizi her ay paylaşmaktayız.
BROŞÜRLER: Öğrencilerimizin ihtiyaç duydukları konularda onlara özel hazırlanan broşürlerdir.
“Her Konuda Yanımda!”
BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA: Aile içi iletişim, kardeş kıskançlığı, akran çatışmaları, okul fobisi, arkadaşlık ilişkileri vb. konularda, çeşitli psikolojik teknikler ve ölçme araçları ile problemin saptanması ve uygun çözümlerin bulunması, akademik başarı takibi ve gerekli yönlendirmenin yapılması bireysel psikolojik danışma hizmetlerimizdendir.
“Savulun Sınavlar Ben Geliyorum!”
SINAV DANIŞMANLIĞI: Ulusal sınavlara hazırlanan öğrencilerimizin bu süreçteki tüm zihinsel ve duygusal ihtiyaçları dikkate alınarak yürütülen danışmanlık hizmetidir. Sınav sisteminin tanıtılması, öğrenciye uygun çalışma yöntemlerinin belirlenmesi, hedef belirleme, kaygıyı azaltmaya yönelik motivasyon çalışmaları ve sınav sonrası uzman tercih danışmanlığı yapılmaktadır.
DİKKAT DİKKAT! Öğrenme, pek çok beceriyi gerektirir. Odaklanma ve dikkat de bu becerilerden bir tanesidir. Bu konuda desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerimizle dikkat becerilerini geliştirmeye yönelik egzersizlerle yürüttüğümüz bir programdır.
“Uzmanlarla Baş başa!”
VELİ SEMİNERLERİ: Yıl içinde çeşitli konularda okul psikolojik danışmanları ve uzman konuklar tarafından velilerin ihtiyaç duyduğu konularda seminerler düzenlenmektedir.
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ: Verimli ders çalışma, akran zorbalığı, bilişim suçları ve güvenli internet kullanımı, sınav sistemi bilgilendirme, etkili test çözme teknikleri, ergenlik dönemi özellikleri, dikkati güçlendirme egzersizleri, etkin problem çözme vb. konularda sınıf çalışmaları yapılmakta ve/veya seminerler verilmektedir.
Eşsiz Deneyim ve Paylaşımlar!”
ANNE-BABA ATÖLYELERİ: Drama çalışmaları, keyifli ve öğretici etkinliklerle velilerimizin çocukları ile iletişimine ve kişisel gelişimlerine katkıda bulanacak atölye çalışmalarıdır.
ÖĞRENCİ GRUP ÇALIŞMALARI: İhtiyaç doğrultusunda verimli çalışma, öfke kontrolü, güvenli davranış, sınav kaygısı ile baş etme, iletişim becerileri, özgüven, benlik algısını geliştirme, çatışma çözme, liderlik vb. konularda grup çalışmaları yapılmaktadır.
“Kendimi Tanıyorum!”
TANIMA ÇALIŞMALARI: Kayıttan önce gerçekleştirilen, her sınıf seviyesi için farklı yapılandırılmış bu çalışmaların amacı öğrencilerimizin farklı gelişim alanlarında güçlü oldukları ve desteklenmesi gereken yönlerinin tespit edilmesidir.
KÖS (Kişisel Öğrenme Stili) TESTİ: Kişiye Özgü Öğrenme Modeli’nin önemli bir adımı olan KÖS envanteri sonuçları veli ve öğrencilerle bireysel olarak paylaşılır. Bu görüşmelerde öğrencinin öğrenme stili, öğrenme stiline uygun çalışma ortamı, ihtiyaçları, motivasyon kaynağı gibi konularda bilgi verilir.
KET(Kariyer Eğilim Testi): Dr. John Holland'ın RIASEC modeline dayanan Kariyer Eğilim Testi öğrencilerin ilgilerine, becerilerine ve kendi kişilik özelliklerine uygun meslekleri belirlemektedir.
“Profesyonel Yaklaşımlar!”
ÖĞRETMENLERE DANIŞMANLIK: Rehber öğretmenler; sınıf öğretmenleri ya da mentor öğretmenlerle ayda bir rutin olarak yaptıkları bireysel görüşmeler ve ihtiyaç dahilindeki toplantılarla öğrencilerle ilgili bilgi alışverişini sağlar ve yapılacak bireysel çalışmalar birlikte planlarlar.
Unutulmamalıdır ki, rehber öğretmeninin görev ve sorumluluklarının etik açıdan bazı sınırlılıkları vardır. Rehber öğretmen, öğrencinin yoğun desteğe ihtiyaç duyduğu durumlarda (özel eğitim, terapi vb.) ihtiyaca yönelik uzmanlara yönlendirme yaparak yönlendirici işlevini yerine getirir.
&