Bilim Şenliği Yaptık
25 Mayıs 2012 tarihinde okulumuz bahçesinde yapılan bilim şenliğimizde öğrencilerimize ve velilerimize sunulan deneyler ve etkinlikler ile ilgili daha detaylı bilgiler almak için Emel Öğretmenimizin yanına gidiyoruz.
D.KARAAHMET:Öğretmenim,şenliğimizin içeriğini anlatabilir misiniz?
E.SALCI: Şenliğimizde, ikinci kademe öğrencilerimizle hazırladığımız Fen ve Teknoloji dersinin alt dalları olan Biyoloji, Fizik ve Kimya deneylerimizi,çeşitli gösteri deneylerimizi ve yarışmalarımızı çok keyifli etkinliklerle izleyicilere sunduk. Öğrencilerim yıl boyunca öğrendikleri bilgileri deneyler yoluyla arkadaşlarıyla paylaşma imkanı buldu, böylelikle hem kendi kazanımları pekişti hem anlatım becerileri arttı hem de küçük arkadaşlarının merakını uyandırarak benim işimi kolaylaştırdı J .
D.ERSOY:Yapmış olduğunuz deneylerden bir kaçını okuyucularımızla da paylaşır mısınız?
E .SALCI :Şenliğimize gösteri deneyleri ile başladık. İlk deney köşemizde iki cadı bizleri karşıladı. Hazırlamış oldukları kuru buz deneyleri ile filmlerde gördüğümüz ve oluşumlarını hep merak ettiğimiz sahneleri bizlere yaşattılar.
Diğer köşeye yöneldiğimizde ellerinde doymuş potasyum iyodür çözeltileri ile bekleyen öğrencilerimiz farklı renklerde gıda boyalarını da kullanarak muhteşem bir köpük şöleni sergilediler. Bu sırada arkadan gelen bir sesle irkilen öğrenciler sodyumun su ile buluştuğu anda gerçekleşen patlamaları ilgiyle izledi.
D. KARAAHMET:Bahçede bulunan bilim insanları maketleri ilgimizi çekti. Eminim öğrenciler de çok beğenmişlerdir.
E. SALCI:Evet maketlerimiz birden meşhur oldular J. Hazırladığımız bu maketlerin katkısıyla öğrencilerimiz hem bilim insanları hakkında bilgi sahibi oldu hem de onlarla eğlenceli anlar yaşadı. Yaptığımız deneyler ile de öğrencilerin önyargılı olduğu fiziğin hayatımızda ne kadar büyük bir yere sahip olduğunu anlatmaya çalıştık.
D. ERSOY:İncelemiş olduğunuz kalp,böbrek,göz gibi organlar minik arkadaşlarımızın fazlasıyla dikkatini çekti.
E. SALCI:Evet. Biz de bu deneyleri yaparken çok keyif aldık. Özellikle “gözümüzü gördünüz mü?” etkinliği öğrencilerimizin çok fazla ilgisini çekti. Böylelikle söz konusu organların işleyişi, görevleri ve yapı birimleri hakkında çocuklarımız bilgi sahibi oldular.
D. KARAAHMET:Bir ara tüm öğrenciler kan vermek için izdiham yarattılarJ. Bunun sebebini öğrenebilir miyiz?
E. SALCI:Kısa süreli bir izdiham desek daha doğru olacak sanırım J.Öğrencilerimiz kan gruplarını öğrenebilmek için çok istekliydiler, ta ki birkaçının kan verirken ki korkusunu görene kadar. Sonra kalabalık yavaş yavaş dağıldı.
D. ERSOY VE D. KARAAHMET:Bu güzel günü bizlere yaşattığınız için size ve deneylerde görev alan arkadaşlarımıza çok teşekkür ederiz, sayenizde “bol deneyli “ güzel bir gün geçirdik J.
&